MIKI W.

miki w. 品牌識別設計
miki w.是由 Miki Wei 主理,位於台北的花藝設計工作室,提供婚禮、活動、展覽以及工作坊的花藝設計與佈置。

第一次見到Miki Wei的時候,她帶了一束很適合HOUTH的花束送我們~之前就聽說,Miki Wei的花藝設計會根據訂花人的性格而有不同的樣態,真的很驚艷!Miki Wei覺得花藝設計跟她過去的stylist經驗很類似,像是為人挑選適合個人特質的造型一樣。這點跟品牌設計也是不謀而合!Miki Wei選花的用色豐富,優雅中有著大膽突破的嘗試,品牌用色當然也要搶眼到底。

我們為她設計了一個簡約百搭的LOGOTYPE,藉由品牌延伸圖形來強化品牌的記憶。品牌圖形來自植物的有機圖形,像是種子,樹枝,花瓣構成的抽象幾何圖形。標準色使用了特調高彩度螢光黃,象徵品牌希望在優雅中帶著實驗性的個性。

Branding for miki w.
A floral design studio based in Taipei specialized at floral design for wedding, events, exhibition, installation and workshop, hosted by Miki Wei.

We design a simple and universal logotype for miki w., and create unique brand shapes to connect the visual memories. These Unique shapes was inspired by plant’s natural shapes, like seeds, branches, petals and leaves. The miki w.’s neon color reflects the brand’s personality: elegance with experimental spirits.

 
 

Year : 2020, 2021
Client : miki w.
D : Ho Wan Chun

 

1.0.0